fbpx
Hoppa till sidans innehåll

Tack för det fina betyget! I årets kundnöjdhetsundersökning ger lantbrukarna tummen upp för både våra säljare och våra operatörer. Professionellt bemötande, smidiga leveranser och tydlig kommunikation lyfts som några av de viktigaste styrkorna. Dessutom ser många Soilfood som en föregångare inom innovativa lösningar.

Både våra säljare och våra spridningstjänster får höga betyg – spridningstjänsten landade på 4,5 av 5 i snitt.

– Kundernas krav på hållbara produkter och cirkulär ekonomi blir allt tydligare. Därför är det avgörande att vi kan erbjuda återvunna råvaror som håller hög kvalitet, fungerar i praktiken och är konkurrenskraftiga i pris, säger Ola Hertz, försäljningschef inom lantbruk på Soilfood.

”Det fungerar!”


Undersökningen visar tydligt att Soilfood uppfattas som ett pålitligt, flexibelt och professionellt företag. Många sammanfattade sitt helhetsintryck med orden: ”Det fungerar!”

– Vi jobbar hårt för att alla delar – från försäljning till leverans – ska flyta på smidigt, även när yttre faktorer som väder sätter käppar i hjulet, säger Ola.

41 procent ser Soilfood som en trendsättare inom branschen. På Soilfood delar vi den uppfattningen. Vi tror att framtidens lantbruk kan vara både mer hållbart och mer lönsamt – därför är vi engagerade i kontinuerlig produktutveckling.
Nya odlingsmetoder kan till exempel bidra till bättre näringsupptag, ökad mullhalt i jorden och lägre insatskostnader per hektar.

Vi förstår utmaningarna – och hjälper till att hitta lösningar


När vi frågade vad som är lantbrukarnas största utmaningar för att öka skördarna nämndes bland annat väder och klimat, markstruktur och dränering, lönsamhet, odlingsteknik och näringsbalans.


– Det är välbekanta frågor som vi ofta diskuterar med våra kunder. Vårt mål är att både produkterna och den rådgivning vi erbjuder ska hjälpa till att hitta lösningar, avslutar Ola.

Dela

Läs även